01.01.25
מאת | אילן לזרוביץ׳
אילן לזרוביץ׳. איש קריאייטיב ואסטרטגיה ו-fixer של קמפיינים ומהלכי מיתוג. יזם, הוביל ומוביל לאורך השנים מהלכים פורצי דרך, זכה בפרסים בארץ ובעולם וכתב את ספרו הראשון בגיל 17.
12 הדיברות לפרסומאית
הקפידי להסתקרן
פרסומאית טובה צוברת לקוחות מתחומים שונים, מפרסמת מוצרים מסוגים שונים, פוגשת לקוחות וקהלים עם אופי שונה, סגנון שונה.
אם היא לא תסתקרן ולא תתעניין בהם – היא לא באמת תכיר אותם. אם היא לא תכיר אותם, היא לא תגלה את מה שמיוחד בהם.
אם היא, שאמורה לפרסם אותם, לא תגלה מה מיוחד בהם – גם קהל היעד שאליו היא פונה לא יגלה מה מיוחד במוצר.
לעולם אל תפסיקי להתעדכן
בגדול, הכל הבל הבלים ומה שהיה הוא שיהיה אבל את פרסומאית ואת צריכה לדעת מה הולך, מה קורה, על מה כולם מדברים – את צריכה להיות במרכז העניינים: לדעת מי המשפיענים הכי חמים, מי המפורסמים ומי המפורסמות, להכיר מגמות, מקצועות, סגנונות, אפשרויות, הזדמנויות. ללמוד גישות, התמחויות ושיטות מתקדמות. לזהות במהירות קטגוריות חדשות שהופיעו, מתחרים חדשים שהפציעו, כלי עבודה חדשים שהפתיעו. את צריכה להיות שם כשזה קורה – ולעדכן. ובשביל זה צריך קודם כל, להסתקרן ואז גם להתעדכן.
את חייבת לעניין
את עוסקת בתחום שאמור לגרום למוצרים, למותגים, לשירותים ולאנשים לבלוט, לזהור, למשוך, להדליק, לעניין.
חפשי דרכים וזויות ראייה שיסייעו לך לגלות בכל דבר את המשהו המיוחד, את הדבר הזה שאין למתחרים.
זכרי שאין דבר שאי אפשר למצוא בו עניין. זה רק עניין של חיפוש.
אולי עד היום המוצר לא הואר באור הנכון, אולי הוא לא הוצג מזוית מחמיאה, אולי המוצר לא היה בסיפור הנכון, בהקשר הנכון, בחיבור הנכון, אולי החלק המעניין שבו עדיין מוסתר, מוחבא, טמון מתחת לכמה שכבות שיש לקלף, אולי הוא צבוע בצבע מטעה. אל תוותרי. חפשי עד שתמצאי. את חייבת לעניין.
יגעת ומצאת – תאמין.
ועוד משהו: זכרי שביום שבו תלמדי למצוא עניין בכל דבר, גם בתחום הכי יבש שיש, לא יהיה לך בעצם רגע אחד משעמם.
מדי פעם צאי להתרענן
כל עבודה יומיומית עלולה לשחוק ולהפוך לשגרתית. בפרסום הדבר עלול להוביל ליצירת פרסומות אפרוריות, צפויות ובנאליות. נסי להיזכר אחת לכמה ימים למה בחרת במקצוע הזה, מה יש בו שמעורר בך התלהבות, התרגשות, שובבות – ואיך ואיפה יכול לבוא לידי ביטוי הפוטנציאל המופלא שלו.
חפשי מקורות השראה, מקורות מקצועיים להנאה, חפשי מחוללי הנעה ואל תהססי ללמוד מה עובד בפרסומות שגורמות לך קינאה.
זכרי לחדש
את יודעת שאנשים מסננים את המובן מאליו, שהם פשוט מדלגים מעליו. את יודעת שאם הם נתקלים בדברים משונים, חדשניים ומוזרים – הם פשוט עוצרים.
אז פשוט חפשי את המשהו השונה הזה שעוצר: אמירה לא רגילה, ויז׳ואל חריג, הגשה לא צפויה, הצעה לא שגרתית, מה שבא לך – אבל תחדשי.
אמרי לצרכנים משהו שהם לא יודעים, משהו שהם לא מכירים. מזוית ייחודית, באמירה חד פעמית. גלי להם משהו שיעורר, שיצחיק, שירגש, משהו שיחדש.
ואל תהססי להתחדש
יום אחד תגלי (וכדאי שזו תהיה את שממהרת לגלות ולא חלילה הלקוחות) שאת חוזרת שוב ושוב על אותן שיטות, אותם רעיונות, אותם טריקים, אותם שטיקים. שבמקום להמציא – את בוחרת בדרך הקלה וחוזרת על מה שעובד, על מה שבא בקלות, על מה שנראה בטוח.
כשזה מתחיל לקרות, שני סגנון, שני גישה, התחילי לראות את העולם מעדשה חדשה. צאי להשתלמות, תפגשי חברות, תקשיבי לצלילים, האזיני למנגינות, צפי בפרסומות, חזרי על מה שרשמת במחברות, צאי לטבע, צאי לשווקים, קראי ספרים, תתחדשי, תתרענני – וחזרי לחדש, להצחיק ולרגש.
אל תאמרי דבר שקר
את עוסקת בתחום הפיתויים. את אמורה לפתות אנשים לרכוש שירותים ומוצרים. רק שלעיתים מרוב רצון לפתות – את עלולה להתפתות ולהטות קצת יותר מדי את הלבבות.
אז נכון, המוצרים שאת מפרסמת צריכים להישמע ולהיראות מדהים אבל אצלנו – לא משקרים.
למה?
גם כי אסור וגם כי לקוחות שרומו, לא יחזרו.
כבדי כל אדם
אל תשפילי מתחרים, אל תפחיתי מכבודם של אנשים שלא מבינים את הפרסומות והרעיונות שלך ואל תזלזלי בלקוחות וקהלים. כבדי את כולם. כשאנשים רואים פרסומת מכבדת ואשת פרסום מכבדת – הם מכבדים בחזרה.
הקפידי להפתיע
תפתיעי. את עצמך, את הלקוחות, את קהל היעד. תפתיעי – כולם רוצים את זה. רק עשי את זה חינני, מכבד, חכם. הפתעות נעימות מוציאות אותנו מהשגרה והופכות את החיים למעניינים יותר.
הקפידי מאוד להיות רלוונטית
הרלוונטיות נותנת משמעות להפתעה. היא זו שיוצרת את הקשר בין הפרסומת לחיים ולקהל.
וודאי שההפתעות רלוונטיות למי שאת, למוצר, למסר, לערכי המותג, לצינורות הפרסום, לקהל הלקוחות.
זכרי לדבוק בערכים
הערכים הם עמוד השדרה של המותג ושלך.
הם מעניקים יציבות, זהות, קווים מנחים. הם המצפן בימים מבלבלים, והתמרורים שמסמנים לך מה כן ומה לא. לכן הם כל כך חשובים במיתוג וגם בחיים.
ותמיד זכרי להישאר צנועה
את בסך הכל פרסומאית.