דבורי הלברשטיין
מילר פוינט
מיכל ברוך
מכללת IPC
יעל גאגולה
גל אורן
ליאורה אמר
פרסום Fun
מימה פחימה
קידישיק
גאולה עדרי
מכללת IPC
יהודית גרין
הוראה בית המורה
רבקה קומלי
סמארט קליק
ברוריה אליה
Black&White
נחמי רבינא
פרסום פידבק
שרה קליין
מד"א
יפי טירר
בולטון פוטנציאל
תמי שלזינגר
דמיון
חני רוזן
טורבו דיגיטל
שושי חדד
מכללת IPC
ריקי רוזין
משטרת ישראל
אביגיל שריפי
תכשיק
חני טייטלבוים
הוראה אורט
טלי יוסופוב
חני היילברון
תמי שלזינגר
פרסום דמיון
מרים אלפא
פרסום מימד
חני רוזן
טורבו דיגיטל
שרה קצנשטיין
ABODE
יעל שמידע
Zamingo
יעל בליק
Target Media
ליהא גיגי
שרי אלוני
לאה יעקובוף
Zamingo
תמר אינגבר
סמארט קליק
שרי אורנג'
לאה טולדאנו
חגית בלידשטיין
מץ קוסובר
יהל יצחק
סטודיו Visual
נעמי פרץ
חדווי אשלג
דבורה גורביץ
אינטל
רחלי קטשוילי
מנור אירוע
הילה אמינוב
Closeupp
שרהלה הולצברג
Creqit
אפרת דהאן
דירשו
אסתי קורניצר
גאומדיה
אילה כהן
Cloozup
נועה שלום
סטודיו קלאס
מרים בלעיש
קהילת יזמות
חיה לטס
רות ויינריך
רייזי ינקוביץ
סטודיו קלאס
יעל שטיינר
פלנטה
שרה יצחקי
אקכין
שרה ארוש
מילר פוינט
ברכי פרמישלאן
מדא קאמטק
יעל רוטנברג
דץ ועמיחי
יעל בליק
Target Media
שירה דרור
משרד האוצר
ריקי ברקוביץ
Castowmade
סימי זליקוביץ
Sysaid
יהודית אשר
ווייז/גוגל
מורן סוטו
משרד האוצר
אלה אייזנקוט
אלעד מערכות
חני אולמן
Wix
פסי יעקב
משרד האנרגיה
אילה זלזניק
Anda
נעמי קלמר
משרד הבריאות
שרה גוטפרויד
YESS
שרה באבד
Outbrand
עטי רובין
סטארטאפ
ציפורה בלוי
ג'אמפ AF
שרה פוגל-פרוביין
Google
דבורה סנדרוביץ
קוורטוק
נעמי גלבך
נובו
ברכי קצב
משרד החינוך
שושנה רדונסקי
Taboola
דבורה בלמס
Honywall
אורית דהן
Jifiti
הדס גרינהויז
ממשל זמין
ענת ריטייזר
משטרת ישראל
ריקי פרנקל
ראשל
מיכל מייקל
יענקלה קרישבסקי
אלישבע ויסברג
פלנטה
רינת בנו
LOANBASE
תמר ברזילי
הר חוצבים
יעל קסלר
סיגל גרפיקה
מלכי גלוסקינוז
סטארטאפ
אסתי ברים
פרוייקט ברימון
יהודית גולדשטוף
משטרת ישראל
לאה כהן
מדא קאמטק
שרה קליין
מדא קאמטק

09.12.24

מאת | רחלי לבבי אברהם

הוכתבת היא בעלת דברא – בי"ס לדיבור מול קהל ומצלמה. מרצה לרטוריקה בחוג לתקשורת, אונ' בר אילן ובלימודי תואר שני בייעוץ ארגוני, המכללה למנהל.

לתפוס מקום באולם (ובעולם)

"מיתוג הוא מה שאומרים עלינו כשאנחנו לא בחדר" רושם ראשוני הוא כלי חשוב בהצגה עצמית, אבל הוא רק הצעד הראשון בדרך לבניית המיתוג האישי שלנו בעולם הארגוני. רבים מאיתנו נרתעים מאימוץ שפה עסקית ומקצועית בכל הקשור להתנהלות האישית שלנו. אנחנו בני אדם פרטיים, מה הקשר למותג, נכון? לא נכון! בניית מותג אישי הפך בשנים האחרונות מיתרון יחסי למיומנות חובה עבור כל מי שרוצה לבנות לעצמו מוניטין באופן אקטיבי ולנווט, במידת האפשר, את מה שיגידו עליו כשהוא לא בחדר.

תחשבו על זה, כולנו ממותגים על בסיס תכונות, התנהגות או ערכים: ההיא שתמיד מצחיקה את כולם, ההוא שמפנק בעוגיות טעימות לקראת שבת או ההיא שכולם רועדים ממנה בכל ישיבת צוות… אז איך נגרום לחוזקות שלנו לדבר בעד עצמן? איך נייצר חיבור אמיתי ונבנה מוניטין חיובי שישרת אותנו לטווח הארוך?

הנה חמש טכניקות למיתוג אישי מנצח שאני עובדת עליהן עם הלקוחות שלי ומקפידה עליהן בעצמי כל הזמן: (כן, זה תופס גם על בעלי עסק ולא רק שכירים)

1. ההצגה העצמית: תתחילו מהשורה התחתונה
אחת הטעויות הנפוצות היא להתחיל בפרטים יבשים (הצ'קליסט הקבוע..) במקום לספר סיפור קצר וממוקד. הצגה עצמית טובה מתחילה בתמצית: מה הערך המוסף שלך? לדוגמה, במקום לומר "אני מנהל פרויקטים," נסו "אני הופך רעיונות לפרויקטים שמייצרים תוצאות." זה לא רק מתאר את התפקיד – זה ממתג אתכם כמי שמבינים את מהות התפקיד ומציגים את זה בביטחון.

2. שפת גוף שמספרת סיפור ללא מילים
שפת גוף היא חלק בלתי נפרד ממי שאנחנו. מחקרים מראים שהיא משפיעה על האופן שבו אנחנו נתפסים אפילו יותר מהמילים עצמן. תקפידו על חיוך בתחילת כל אינטרקציה. שמרו על זקיפות קומה, שימו לב שמתקיים קשר עין, ודאגו שתנועות הידיים יביעו פתיחות (בעמידה, ידיים בגובה המותניים. בישיבה, ידיים תמיד מעל שולחן!) איך שאנחנו נראים משדר מסר – ביטחון, מקצועיות, אבל גם אותנטיות ונגישות.

3. יצירת חיבור אישי: השילוב המנצח
מיתוג עצמי בארגון הוא אף פעם לא רק "מי אני" אלא "מי אני בשבילכם" אנשים מתחברים לאנשים, לא לתארים, הישגים או תעודות. חפשו נקודות חיבור– תחומי עניין משותפים, יעדים משותפים או אפילו הומור. חיבור אישי מאפשר לנו להיות יותר אותנטיים וככה התקשורת הופכת לחיובית וקרובה באופן טבעי יותר.

4. עקביות בבניית מוניטין
מוניטין הוא כמו פרח: הוא צומח כשמטפחים אותו בהתמדה. תהיו עקביים במסרים שלכם, בהשקפת העולם המקצועית שלכם ובדרך שבה אתם מתנהלים. התנהגות עקבית בונה אמון. רוצים דוגמה? אם אתם מציגים את עצמכם כאנשים שתמיד מסיימים פרויקטים בזמן, ודאו שזה קורה בפועל ;)
ותזכרו, גם פרח מצמיח קודם כל שורשים ורק בסוף עלי כותרת, אל תמהרו לפסול את עצמכם רק כי התוצאות לא מגיעות מהר מספיק. סבלנות היא מילת מפתח בעקביות.

5. הוסיפו ערך – תמיד
הוספת ערך משמעותה להיות האדם שמביא איתו פתרון, פרספקטיבה או השראה לשולחן. זה לא חייב להיות גרנדיוזי כמו שאנחנו לרוב מדמיינים את זה, אלא פשוט מדויק. לדוגמה, נניח שבמהלך פגישה עולה בעיה של עיכוב בפרויקט. במקום להצטרף לגל הביקורת, מה שעל פניו נראה הכי קל ואטרקטיבי, אפשר להציע: "חשבתי על פתרון שאולי יעזור – אולי נשתמש בכלי לניהול משימות שמאפשר לכולם לראות את לוחות הזמנים בזמן אמת." גם הצעתם פתרון פרקטי, וגם ההוא שכולם ירדו עליו כי הוא מאחר ישמור לכם חסד על כך שלא הצטרפתם ל"חגיגה".

באופן דומה, אפילו הערה קטנה במסדרון יכולה להשאיר רושם חיובי: "המצגת שהעברת אתמול הייתה מעולה! במיוחד הקטע שבו הדגמת את הנתונים באופן ויזואלי – זה ממש עזר לי להבין את הנושא." מיתוג עצמי חיובי נבנה כשתופסים אותנו כמי שמביאים איתם משהו מיוחד, ולא רק מבקרים או מציינים עובדות.

לסיכום
מיתוג והצגה עצמית הם לא הופעה מוצלחת אבל חד-פעמית, אלא תהליך מתמשך. השקיעו בהיכרות עצמית, בחדות המסר שלכם, בשפת הגוף ובחיבורים שאתם מייצרים. ככה לא רק "עושים רושם" אלא בונים מוניטין חיובי ומבוסס שהולך איתנו לכל מקום.

בהצלחה בלהיות הגרסה הכי טובה של עצמכם, גם בארגון!

מיון

מקצוע
איזור
איזור
נסיון
נסיון
תפקיד
תפקיד